torsdag

 
 
 
Har verkligen haft lust att blogga senaste dagarna men inte riktigt fått tillfälle. Vi har blivit förkylda som alla andra, jag klarar mig av någon anledning med att bara vara snorig, så skönt :) Jag måste ju jobba och så också så det skulle vara jobbigt annars. Andres är helt däckad och Nathan har varit jättedålig, är fortfarande snorig och hostig. Natten till i tisdags sov Nathan knappt, han skrek seriöst i minst 4 timmar, 11/2 timmes intervaller. Bara skrek och skrek, trodde först han hade ont i magen men sen insåg jag att det måste vara öronen! Gick till läkaren i tisdags och mycket riktigt hade lillen öroninflammation och dessutom svullen hals. Just öronen kan ju göra riktigt ont på natten så det var det. Har aldrig i hela hans liv sett honom skrika så eller ha så ont stackaren, han var verkligen otröstlig. Usch! Något positivt är att jag under denna sportlovsvecka lyckats fixa Nathans dygnsrytm! Jag är så pigg och glad jämfört med innan lovet. Han somnat vid 19-20,30 varje dag ungefär. Jag gjorde så att han bara sov en gång om dagen, eller kanske 5 min på morgonen på väg till öppna förskolan och sen från 12-14 ungefär, det var perfekt. Nu är det lite sisådär, han hade sovit en stund imorse och nu har han somnat precis men jag låter honom vara en stund. Han är ju sjuk så han måste vila sig ordentligt. Har iallfall vart så skönt att få en stund över på kvällen, istället för att typ somna före Nathan. Vi har snart sett två säsonger av Greek som vi lånade av Anna när jag var gravid! Det funkade inte på datorn nu men nu funkar det på dvd:n som tur! Börjar väl bli dags att lämna tillbaka dem nu kanske hehe. 
 
Vet inte om jag sagt det men jag fick förlängt på jobbet fram till den 10 april är jag kvar, jättekul. Skönt att vara med samma elever och så nu när jag har allt planerat i huvudet. Speciellt historiaklassen är skitkul att hålla i, religion är en mycket större utmaning... Hoppas Nathan blir bättre till imorgon för då ska vi nog till mamma och sova över för på lördag ska vi direkt på maskerad och Nathan måste fixa maskeradoutfit :) 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna Retrolover Alm

Gud vilken vacker gravidbild där uppe i vänstra hörnet! Kanon!!!

2013-03-09 | 08:07:35
http://retrolover.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!