Hela året har jag väntat på juni, juli, augusti

 
 
 
Okej jag vet att det är jättetråkigt för de som redan följer mig på Instagram men jag tar bara bilder med mobilen och ja, jag är lat osv. osv. Nathan blir bara svårare och svårare att fota, han är inte still en sekund och i famnen har han börjat med att göra sura miner istället för glada, tror han tycker mamma är jobbig med sin kamera :P Jag och lillen har det bra tillsammans, det är mysigt att slippa lämna honom för att gå till jobbet och han är väldigt nöjd över att ha sin mamma dygnet runt. Jag måste dock erkänna att jag är något uttråkad nu efter snart 3 veckor hemma. Finns inte så mycket att göra känner jag, vi är i parken, hemma... Japp. Idag var jag på biblioteket iallafall och lånade några böcker. Alltså jag är ju en nörd innerst inne, bara att när man är mamma hinner man inte med så mycket. Men nu är Nathan lite mer självständig, ibland sitter han med ipaden (han är så underbart söt när han låser upp och väljer apparna helt själv, går ut när han inte gillar osv, han lär sig så snabbt!). Iallafall, böckerna får jag ha till 10 oktober så tills dess ska de väl hinna läsas. Har redan läst 100 sidor om Chile under 1970-talets militärdiktatur, superintressant! Bara man hade någon att diskutera med... Andres får agera kurskamrat. Sen lånade jag en om spansk grammatik, tänkte att de kanske kan vara nåt. Mitt tal är ju för det mesta perfekt om jag får säga det själv men VARFÖR man säger som man gör har jag inte den blekaste om. Så vi får se. Sen lånade jag om en om pingströrelsen i Brasilien som jag hann läsa halva i maj och sen var tvungen att lämna. Slutligen en skönlitterär bok på spanska, har fortfarande inte läst en enda. Det är en utmaning det. Så med sånt nördar jag mig när Nathan lagt sig på kvällen...
 
OCH med att surfa runt på olika rockabillysidor och lägga saker i shoppingkorgen och sen snyfta en hel del när jag stänger ner sidan. Fantasi-shoppar helt enkelt en massor. Som tur är går det inte att köpa på faktura på dom här sidorna utan bara med kort vilket innebär att jag helt enkelt inte kan shoppa. Däremot har jag tvingat Andres att köpa min bröllopsklänning från en 50-talstema sida från England, med tillhörande tyllkjol under, oh yes. Har blivit trött av att läsa så nu blir det bara liite mer fantasi-shopping innan jag lägger mig bredvid Naty, han fattar ju inte det där med sommarlov och sovmorgon utan halv 7 är det morgon tycker han... 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!