Mysig dag

 
Det blev två Instagram bilder från idag. Den första är från Öppna Förskolan där jag och Nathan var i förmiddags, efter besöket på museet häromdagen och hur glad Nathan var där kände jag att han måste få komma ut lite mer. Han ska inte behöva "lida" för att mamma jobbar och pluggar utan lite extra rolig lek ska han få också! Vi var på en ÖF där vi inte varit förut, när vi först kom dit var det inga barn alls där och jag lyckades inte köpa nåt lås till vagnen och visste inte om jag vågade lämna den olåst. Dessutom somnade Nathan så det var ingen ide, men jag gick en sväng förbi läkaren och bokade tid och sen vaknade Nathan och vi gjorde ett nytt försök. Då var det en annan flicka där, Nathan var i och för sig mest intresserad av nya leksaker och de vuxna som var där men iallafall. Han verkade ha jättekul och sen sov han i vagnen på väg hem. Det var vid fyra tiden så nu har han somnat för två timmar sen, en tidig kväll med andra ord. Blir det för mig med, har bestämt mig för att börja vända på våra dygn igen nu, under julen har varken jag eller Nathan gått upp före 9 men det kommer bli sjukt jobbigt om han vill fortsätta somna vid 11 om jag ska upp och jobba vid 6. Från och med nästnästa vecka börjar jag förhoppningsvis jobba så nu gäller det att vända om dygnet! 
 
Jag har passat på att sitta och plugga eftersom Nathan somande så tidigt, läst andras examensarbeten. Jag blev inte klar med mitt. Jag har rätt mycket kvar och precis innan jul valde jag att säga att jag inte kommer hinna klart, blir att lämna in det i mars istället. Känns bra, jag har trots allt hunnit så mycket, tagit igen både B-uppsats och en VFU-kurs samtidigt som jag har Nathan och allt så jag är nöjd. Men nu vill jag bli klar med uppsatsen innan jag börjar jobba och börjar läsa en ny kurs (på engelska ja) så har tänkt sätta i gång på riktigt nästa vecka, åka till skolan och sätta mig där. Har tagit ledigt nu sen julafton, fy fasen vad skönt! Men iallafall, läser lite andras examensarbeten då jag ändå måste gå på de seminarierna. Ju mer jag läser, desto bättre blir mitt eget arbete hehe. Även om jag inte hann klart i tid har mitt arbete definitivt potential om man säger så :) 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Rudi

Det var ingen ide, men det kanske var en idé ;) Så söt Nathy!

2013-01-04 | 21:19:12




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!