vatten vatten vatten

Nathan somnade vid 6 och sover fortfarande! Jag vill inte väcka honom för han har vart på så dåligt humör för han sov bara en kort stund påväg hem från öppna förskolan. Men jag tror knappast han somnat för natten utan det blir nog en lååång kväll för oss. Jag har suttit och väntat på att Top model ska börja och blir snart tookig. Har gjort sånt jag brukade göra när jag var ensam, badat, plockat ögonbrynen (när gjorde jag det sist..? Hade glömt hur ont det gör), läst massa bloggar, tittat i bakbloggar och blivit inspirerad och ledsen över att jag inte har sån talang som de har, låtsasshoppat (lagt allt jag vill ha i kundkorgen och sen klickat bort sidan) och jaa... Nu sitter jag och tittar inne hos JC, de har massa fint, hoppas de inte går i konkurs! Och dricker vatten (för en stund sen var det en choklad och ett glas cola). Och funderar över det här med att dricka vatten, 6-8 glas per dag. Jag snittar nog ca... 0 glas per dag? Eller okej ett kanske, men jag vet inte, jag är sån, jag tar en klunk och så är jag nöjd. Jag har ALLTID en vattenflaska med mig ute, och tar en klunk då och då. Samma sak hemma, men jag dricker väldigt lite. Men det gäller även annat, t.ex. är det typ omöjligt för mig att bli full (eller var för det är inte direkt aktuellt nu), inte bara för att det inte intresserar mig utan för att jag förstår inte hur man kan hälla i sig något så snabbt? Jag kan ha en hel cider på en kväll, eller en flaska cola, eller ett glas vatten. Ja ni förstår, jag dricker lite och långsamt vad det än är. Men har börjat känna att jag är typ alltid törstig. Som att jag vant mig vid att vara det. Jag ska verkligen försöka dricka mer vatten nu! Häromdagen kom jag ihåg det då Andres påminde mig om när vi träffades och jag alltid drack massa vatten med citron, försökte få i mig de 6 glasen per dag då. Men jag drack väl 2 glas den dagen och sen glömde jag det igen. Ska verkligen försöka nu, även om det innebär att stå och klunka i mig vatten fast jag inte vill...
 
Haha där ser man, 2 1/2 timme utan min baby har gjort mig så rastlös att jag hunnit skriva ett helt inlägg om att dricka vatten. Så, nu ska jag göra just det!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!