nathans första provsmak

 

 

Nathan blir fyra månader imorgon och nu har han fått provsmaka annat än mjölk och ersättning för första gången. Blev en katrinplommon/päron puré som är från 4 månader. Ja ni kan nog nästan se på bilderna vad ha tyckte, han var inte imponerad! Visade egentligen inga större reaktioner, grimaserade lite och fattade inte alls vad han skulle göra med skeden eller med purén när han hade den i munnen. Det var inte mycket han fick i sig alls utan det mesta spottades ut ^^ Frivilligt eller ofrivilligt vet jag inte :p Får se om han kanske börjar gilla det längre fram!

 

Imorse var vi med Nathan hos läkaren för att kolla pga hans hosta som inte vill gå över, dessutom verkar han ha slem i halsen. De trodde han hade sånt här rs-virus som små bebisar brukar få, en del kan bli jättesjuka av det men han har klarat det bra och är bara lite förkyld så det skulle bara väntas ut. Han fick ta blodprov med stick i fingret och jag förberedde mig på storgråt men han verkade inte ens märka att det togs! Så duktig min lilla prins :) Sen var Caroline här på fika och vi satt och pratade. Därefter har vi varit och tittat på lägenheten vi ska byta till redan den 1 maj. Igår hade jag inga planer på att flytta härifrån så här går det undan! Nathan har redan sovit en timme, förhoppningsvis för natten, och snart blir det nog en film.

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!