onsdag med mvc

Idag var jag på återbesök hos min barnmorska, kul att komma och "visa upp" bebis som hon haft koll på hela tiden medan han låg i magen :) Jag kom dock en timma sent för jag hade tagit fel på tiden men fick vara med medans hon hade telefontid... Allt såg bra ut :) Igår var vi ju hos BVC och Nathan undersöktes av läkare för 2 månaders kontrollen och det visade sig att han visst har en favoritsida att lägga huvudet åt! Har precis börjat tänka på det de senaste dagarna då han vänder huvudet från mig när han ammat klart på natten om han inte ligger på "sin" sida, vi fick en remiss till sjukgymnast så de skall kolla det för han kändes lite stel åt det andra hållet och så ska vi försöka få honom att byta sida ibland.

Nu har jag precis ätit god middag och så skönt för klockan är inte ens sju och jag är klar med uppgiften till morgondagens seminarium ^^ Brukar ju sitta halva natten innan känns det som, det är inte det lättaste att få tid till att skriva när man tar hand om bebis samtidigt. Men vill man så går det! Har hunnit fixa lite och till och med diska medan Nathan sover i vagnen, skönt att han börjat kunna sova mer själv nu för tiden. I början ville han ju enbart vara i armarna hela tiden, fast han föredrar fortfarande det ^^ Nu ska jag ta upp hans nappar som jag kokat och sen får vi se om han vaknar eller om jag ska våga mig på att städa min garderob. Blir överambitiös så fort jag får en stund att hinna göra nåt känns det som... ;)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Maria - mamma till Liam ☆

Liam har ju också en favoritsida. vi ska på två månadskontrollen idag och det förvånar mig inte om han också får en remiss till sjukgymnast. jäkla unge alltså :p som jag kämpat med att få honom att vilja ligga på andra sidan också men det är inte populärt. han börjar inte gråta eller något men han kan ju vända sig själv så bra nu. så för att jag ska lyckas måste jag bädda in honom så han inte kan vända huvudet. men det känns ju inte bra heller

2012-01-12 | 08:23:12
http://fashionstars.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!