mattips

Min lilla kille sover fortfarande! Helt amazed... Trots min supertrötthet har jag blivit så att när Nathan sover själv känner jag att jag måste "passa på" och är superstressad och springer runt och gör sånt jag vill hinna innan han vaknar. Har dammat, fixat min sminkhylla, torkad speglar, rensat hans klädlåda... you get it! Nu sitter jag här lite uttråkad och typ sugen på nåt men jag vet inte vad, och inget har vi hemma heller!

Tänkte iallafall tipsa om en god maträtt som JAG faktiskt lagat ^^ Jag varken gillar eller kan laga mat men det är faktiskt rätt kul när man gör nåt som blir bra, så här får ni ett litet tips :)

Kycklinggryta med ris

En hel färsk kyckling som man delar i mindre delar

Ris, potatis om man vill

1/4 Paprika

1 tomat

Tomatpuré

Chilisås

Senap

Salt, aromat, nån krydda

Grönsaks+köttbuljong

Grädde/matl.grädde

Olja

1 rödlök

Champinjoner

 

Först "steker" man kycklingen (med kryddor) en liten stund i ganska mkt olja i en kastrull, sen har man på löken, tomater och paprika som steks tillsammans. Efter en stund har man på tomatpure och sen grädde och andra "flytande" grejor. Därefter buljongen och sist champinjoner. Det kokar sen rätt så länge så kycklingen nästan ramlar av benet, yummie :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hanna - mode, smyckestillverkande och min vardag

Det låter gott. :-)

2012-01-20 | 19:43:00
http://hannafialotta.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!