Nathans sömn...

 

De här bilderna tog jag för några veckor sen och Nathan växer ju så snabbt nu så han ser så liten ut där :p Nu ligger han och sover sin förmiddagslur, utan att vi direkt försökt så har han lite egna rutiner som han oftast följer. När han vaknar på morgonen beror på när jag går upp, är jag hemma så är det oftast halv 10 vi vaknar båda två men är jag uppe 7 för skola så är han också uppe tidigare :p Det varierar också lite när han somnar på kvällen, mellan 10 och halv 1 kan jag nog säga, beror på om han tar en powernap under kvällen eller ej. Iallafall så tar han i princip alltid en nap på ungefär en halvtimme max två timmar efter han vaknat på morgonen, som nu precis :) Sen är han vaken kanske en - två timmar till men kan vara rätt grinig och trött och sen behöver han sova ungefär 3 timmar på eftermiddagen. Om vi är ute i vagnen sover han hela tiden men här hemma måste man ge nappen och trösta honom då han vaknar massa gånger. Sen brukar han vara vaken från 5 fram till läggdags, eller som igår då han powernappade en kvart vid nio och sen var vaken till halv 1 :p

 

Han sover fortfarande i sängen bredvid mig och det är ju hur mysigt som helst, tror aldrig jag vill vänja honom vid spjälsängen :p

 

Förresten så vände sig Nathan precis för första gången från rygg till mage nu på morgonen! Han kämpade och kämpade så snoret kom ut ur hans lilla förkylda näsa haha :P Men han lyckades iallafall :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Maria - mamma till Liam ☆

duktig han är som vände sig :)



sv; klenavägen och bussen är 807, går bara åt ett håll :) vi kan möta er vid busshållsplatsen. vilken tid kan ni komma? :)

2012-02-26 | 16:40:15
http://fashionstars.blogg.se/
Camilla - Vardagslycklig

Så länge hela familjen trivs med sovrutinen finns det ingen anledning att ändra på något tycker jag :) Vi sover sämre med Elton i vår säng, därför försöker vi få honom att sova själv.

2012-02-26 | 21:16:50
http://vardagslycklig.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!