dagen i bilder

 

 

Har far ni lite bilder fran idag, skriver fran laptopen sa det blir utan svenska bokstaver tyvarr :p Just nu sitter jag med Nathan i sangen och myser och lyssnar pa Gyllene Tider haha, vi har haft en riktigt lugn dag. Testade att ge Nathan banangrot som jag kopt blandat med ersattning men han fattar fortfarande inte hur man skall svalja :p Gick upp vid tio, at god mat, sen sov Nathan hela tre timmar i strack pa eftermiddagen och en av dem sov jag med honom, skont!! Vid 6 vackte vi honom och han var verkligen svarvackt, men om han sover langre sa vill han aldrig sova ikvall ju. Sa har han duschat och vi har last lite i en bok och jag har fotat honom som vanligt haha. Det blir nastan enbart bilder utan blixt for blixten i ogenen ar ju inget roligt och speciellt inte nar man ar sa liten. Han lar vara riktigt van vid kameran nu dock eftersom jag alltid ar efter honom med den...

Ska ocksa svara pa en fraga jag fick har i bloggen, kul att ni borjar kommentera mer ni som laser :p Fragan var hur vi far det att ga ihop har hemma med bebis nar vi bada pluggar. Rent ekonomiskt sa ar vi vana vid att inte ha mycket pengar eftersom vi alltid pluggat och aldrig jobbat heltid hehe. Det gar runt men det ar ganska precis, jag jobbar ju extra ocksa just for att kunna ha lite mer, sen far vi ocksa hjalp av familjen nar det behovs! Tidsmassigt sa kan jag saga att man verkligen far prioritera annorlunda, det ar mest det. Forut kunde jag sitta timmar varje dag och bara surfa pa datan och lata mig men det gor jag inte langre, sen ar jag inte ivag och tranar heller. Det funkar att bada pluggar eftersom ingen av oss har mycket lektioner utan det mesta ar hemifran och sa har vi nagra lektioner i veckan. Det blir mycket pluggande medan bebis ammar eller sent pa kvallen nar han somnat, jag tycker det ar sjukt svart att koncentrera mig nar han ar vaken, vill ge honom all uppmarksamhet da... Sen sa kan jag nog saga att nu satsar jag bara pa att klara alla kurser med ett G och inte pa VG, jag laser det jag maste och skippar om nat kanns oviktigt, prioriteringar helt enkelt. Tror allting gar bara man vill och man anpassar sig verkligen latt! Gud vilket langt svar, det marks att jag gillar att skriva... :p

Just det nu kom jag pa att jag ju fatt en till fraga! Varfor vi valde Nathans namn :) Vi tyckte det var hur svart som helst att komma overens om nagot namn men en dag tidigt i graviditeten satt vi och kollade pa olika namn pa internet med nagra vanner och da var det nagon som laste just namnet Nathan och vi bada fastnade for det direkt och tycker det ar superfint! Da bestamde vi direkt att om det blev en kille skulle han fa heta Nathan :) Namnet betyder forresten typ Guds gava.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Maria - mamma till Liam ☆

vilka mysiga foton!



sv; haha ja många bebisar föredrar att stå. får se när liam börjar göra det :p

2012-04-02 | 10:03:13
http://fashionstars.blogg.se/
Ida

Sv: Första versionen är ännu bättre, med K'Naan istället för Sean Paul =) Typ nageltrång? Det är INTE kul! Hoppas läkarna får bukt med det snart!

2012-04-02 | 12:40:30
http://idakohlen.blogg.se/
Ida

Den längre version en Nathanael betyder Gud ger på hebreiska =)

2012-04-02 | 13:06:53
http://idakohlen.blogg.se/
Anonym

Tack för svaret! Jag pluggar själv till lärare och längtar så jag håller på att spricka efter barn, men "alla" säger att det inte går att plugga med en liten, men jag tror visst att det går!

2012-04-02 | 14:17:12
Jennifer

Haha guuuu vad söt han e :)

2012-04-02 | 22:16:55




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!