35 veckor


Bild från idag 35+0

 

Imorgon går vi in i vecka 36 dvs sista månaden och det är exakt 5 veckor kvar till BF! Jag är stor som ett hus känns det som och ja det är jobbigt både att stå, sitta och ligga och jag sover sisådär, inte pga toalettbesök för jag har helt sluppit gå upp på sista tiden men däremot för att det är svårt att hitta en bekväm sovställning. Bebis är nu ungefär 49 cm lång och väger ca 2,5 kg så det är inte konstigt att det känns! Fortfarande svårt att förstå att det är min bebis som ligger därinne, ellerhur?! Okej de senaste veckorna har gått fort så förhoppningsvis gör de kommande också det, men jag antar att tiden kommer börja gå långsamt när jag är hemma från skolan de sista veckorna. Eventuellt så har jag börjat få foglossning, har ju inte riktigt förståt mig på vad det är men jag har liksom ont i "fogarna" haha, alltså runt benen när jag går och rör mig, känns att man är en maskin som skulle behövas smörjas med olja typ... Annars får jag fortfarande lite onda hugg varje dag men inget farligt sådär. Nu när det börjar närma sig förlossningen mer ägnas en hel del tid åt att tänka på det som komma skall förstås, ja jag är skraj för smärtan och nej det finns ingen som kommer med betryggande ord utan det är så jävligt som alla säger tydligen, men samtidigt tycker jag det skall bli spännande och på ett sätt ser jag ju verkligen fram emot när värkarna börjar komma eftersom det betyder att jag snart få träffa bebis! Längtar verkligen efter att se vad det är för liten människa vi skapat :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ylva Lee - Mamma till Lily

du borde väl ha börjat tröttna på att vara gravid, så måste kännas skönt också att det äntligen är dags och att du snart slipper släpa runt på den där magen och alla andra problem som medkommer när man är på smällen :) när det väl börjar närma sig ordentligen vill du bara ha lilla Nathan uuuuuuuut!

2011-10-03 | 21:44:07
http://shuang.blogg.se/
Anna

Hej lilla (stora) habbibbi så sjukt att Becka snart är en mamma....här kommer ändå några betryggande ord inför vad som komma skall, DROGER...mycket och många! Lustgas,bäckenbottenbedövning, livmoderbedövning, epiduralbedövning, spinalbedövning och den gamla hederliga morfin sprutan utbudet är många och jag röstar för minst en av varje (man måste ju få ha nåt skoj innan vaknätterna sätter in...)Massa pussar till dig. Förresten dvd boxar kommer....

2011-10-03 | 21:49:14
Maria - med bebis i magen ☆

fina du!! nu är det inte långt kvar för någon av oss, även om det känns annorlunda :p

2011-10-04 | 19:26:02
http://fashionstars.blogg.se/
i min lilla lilla värld

Du är inte stor som ett hus. Du är huuur fin som helst ju

2011-10-04 | 22:31:58
http://saratilling.se
Michelle von Walden - Gravid!! <3

Uscha för foglossning, inte alls kul. Är själv i vecka 22 imorgon och har börjat få de nu, var glad att du får de i slutet ;) Hur man nu kan vara glad över de men du förstår hur jag menar! =) Trevlig helg!

2011-10-07 | 21:09:12
http://hannahmiichelle.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!