jobbhelgen

 

Det blev ingen uppdatering alls i helgen, var hos mamma i Södertälje och sov över och så jobbade jag. I lördags stressade vi dit (allt tar SÅ mycket längre tid med barnvagn) och så jobbade jag 16-21.30, saknade min lilla pojke supermycket. Hem och han bara sov och sov och var inte ens intresserad av att amma vilken jag behövde kan jag lova ;) Satt uppe till tolv och sen la vi oss och sov såå bra, Nathan vaknade bara en enda gång och åt lite men jag vaknade en gång till och fick väcka honom för jag behövde verkligen amma. Vid åtta vaknade han sov han brukar göra för att äta och skrek när vi bytte blöja, han somnar ju alltid om men nu vaknade även morbror Elliot och kom in och hoppade upp i sängen så det var bara att gå upp direkt. Sen jobbade jag 12-17.30 igår och jag var så trött! Kändes som att jag hade jobbat typ 10 timmar och inte knappt 6... Är inte riktigt i samma form som jag var förra året kan jag lova. Det hade gått bra med Nathan iallafall som var med sin mormor och pappa och han hade ätit bra ur flaskan, var nog mest jag som led av att vara ifrån honom. Dels saknade jag honom supermycket och dels så vart mina bröst så fulla att jag trodde de skulle sprängas, då fick jag ändå pumpa ur några gånger haha.

 

Imorse vaknade Nathan vid nio och ville inte sova, han var vaken typ två timmar och låg och tittade med sina fina ögon :) Sen blev han dock helt galen, ammade men ville sen inte ha någonting och bara skrek och skrek helt hysteriskt. Jag var oduschad, opåklädd, utan frukost och såg inte klok ut. Fick lägga honom i vagnen fem minuter och duscha och klä på mig så snabbt som möjligt och sen ut med honom i vagnen. Hann inte ens ut genom porten förens skitungen sov! I vagnen går det minsann bra :p Nu har han snart sovit i tre timmar, lite gnäll och vaggning har det blivit men jag har hunnit med att städa iordning här hemma också och ta fram det lilla julpynt jag har. Får se om jag hinner äta innan han vaknar också, vore ju perfekt...

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anna

Haha vagnen funkar alltid så ta och lägg ut några "gupp" (typ handdukar el nåt)i din hall och sen drar du vagnen fram och tillbaka över dem det funkade alltid på Danny!

Puss

Ps jag har en del presenter till lite baby men vi ville ge er en chans att komma till ro innan vi dök upp men nu tycker jag att det börjar bli dax....jag ringer dig till helgen.

2011-11-28 | 18:44:58
Maria - mamma till Liam ☆

alltså fy för sprängfyldda tuttar!!

jag var så jäkla glad när Liam väckte mig inatt första gången vid tre. att jag fått sova fem timmar i sträck, kände mig helt utvilad! sen såg jag mitt vänstra bröst som var sprängfyllt. förbannat ont är vad det gör :p gick inte ens för Liam att suga för att det var så packat. det tog 40 minuter innan mjölken rann till (!!) höll på att bli galen. tur att jag har en envis son som fortsatte suga, suga, suga.

men det var i alla fall enda gången han vaknade inatt så är utvilad som tur är.

2011-11-29 | 08:45:10
http://fashionstars.blogg.se/
caroline

Åhh vad söt han är=)

2011-11-29 | 19:33:09
http://ilbeyourcommander.blogg.se/
Trees gravid i london

haha kan tänka mig att det känns ungefär som ballonger som håller på att spricka! the boobies alltså ;)

haha aah men precis, det kanske är så det är.. längtan till att vara NÄRA!

2011-12-01 | 01:19:12
http://mangofisk.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!