16 veckor

 

 

Nu är jag inne i 17:e veckan och har klarat av 16 veckor+1 idag :) Det är lite krångligt för att man säger att man är gravid i 17:e veckan när man är 16+några dagar, eftersom att utvecklingen som sker i sjuttonde är ju det som sker just nu och det i sextonde har redan skett haha. Anyways så tänker jag skriva antal avklarade veckor i rubriken när jag lägger upp bilderna ;)

 

Det är nu en riktig liten bebis inne i magen som är ca 11 cm lång, haha ibland kan jag inte fatta det själv att det är något så pass stort därinne och när jag har kläder syns det ändå knappt att jag är gravid. Önskar att jag tagit bilder direkt när jag fått reda på graviditeten så jag kunde jämföra med hur min mage egentligen såg ut från början... men inte var den väl sådär tjock iallafall! Och ett som iallafall är säkert är att jag fått större boobs ;) Nu fyller jag ut mina tidigare för stora bh:ar bra och de som var perfekta innan är nu för små, jag antar att jag får njuta av att ha dem fina nu för sen blir det väl hängbröst haha... I vecka 18-20 känner de flesta att bebisen börjar sparka, jag kan knappt vänta alltså! Då kommer det kännas så mycket mer verkligt och så vet man att bebisen mår bra... Så från och med nästa vecka är det möjligt att jag börjar känna bebisen! Nu är det också mindre än 2 veckor kvar till det stora ultraljudet och det kommer kännas så mycket bättre efter det, att se att allt är bra... Jag var på ett litet ultraljud i v 8 då jag fick se bebisen och allt såg bra ut då så jag borde väl vara lugn :)




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!