klagomålsbrev...

Att februari är den ruttnaste månaden på året är ju bara att konstatera, jag tycker den har gått förbi rättså snabbt och smärtfritt ändå men nu inser jag att mars kommer istället bli en jäkla skitmånad... Nu är det första månaden sen jag flyttade hemifrån i höstas som jag inte får någon lön alls, det har ju varit ett, ett och fem i månaden extra vilket åtminstone är något och i januari fick jag ju flera tusen lön från julbordet men som jag lyckades spendera på ett helt normalt sätt. Jag shoppade lite grann för första gången på evigheter (rean), gick ut och åt snabbmat några gånger, klippte håret och bara köpte nödvändiga grejor. Nu svider det som faaaaaan när jag inser att på den 25:e efter att betalt räkningar så har jag inga pengar kvar, mindre än en tusenlapp att leva på en månad... Det är kurslitteratur och mat och nödvändigheter som ska in där, och så ett busskort om tre veckor ungefär. Jag har alltid tänkt att pengar är inget problem och jag kan inte förstå vad tjafset är men pengar är ett problem om man inte har det... Jag kommer ju överleva såhär definitivt, jag har mat i frysen liksom, men det känns jäkligt ruttet att ha framför mig att jag inte kan göra något roligt, inte gå och fika, äta, bio, utgång eller vad sjutton som helst... Där av mitt jäkla skit dåliga humör nu. Det värsta är väl att eftersom jag fortfarande inte har något jobb kommer det ju bara fortsätta såhär varje månad... Sommaren känns jäkla långt borta... FUCK.



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!