tisdag

3½ vecka gammal, 54 cm och 4065g

 

Allt gick bra hos BVC igår och Nathan växer som han ska :) Hon trodde också att hans spyor och dåliga natt igår kanske kunde bero på ersättningen och att vi ska prova igen och se. Det är ju ändå bara två helger till jag ska jobba så det ska nog gå bra. Efter BVC gick vi runt en liten sväng här på Söder och kollade i butiker och sen hem och myste framför tv:n. Har börjat följa Masterchef nu verkar det som, det blir mycket tid i soffan med bebis ju och tv:n brukar stå på. Han har verkligen fått in sovrutiner nu, han är vaken några timmar på förmiddagen när han vaknat för dagen och sen några timmar från sju-åtta till läggdags.

Nu sitter jag och äter en havreboll och Nathan sover i vagnen, men han har redan vaknat och ammat sen vi var ute på promenad. Köpte en baugette så vi ska äta tonfiskbaguetter till middag, precis som Subway ju fast myycket billigare! Har ringt handläggaren för fastställande av faderskap igen (hon har varit på "semester" tills nu) men nu är hon sjuk och tydligen vet ingen när hon ska tillbaks, verkar som att hon är sjukskriven eller något, och det måste vara just hon som ska fixa mitt ärende. Lite irriterande för att jag vill ju skicka in pappren om Nathans namn och sånt men eftersom han ska ha pappas efternamn kan det ju vara bra att pappan liksom är registrerad som pappa... Oh well. Sitter också och funderar lite på julklappar, min ekonomi är ju absolut inte den bästa i år om man säger så men några småsaker till familjen ska jag fundera ut :) Andres är så tråkig och gillar inte överraskningar utan har redan bestämt sin egen kombinerade julklapp/födelsedagspresent som blir ett par skor ^^
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


tvåbarnsmamman madde med döttrarna charlie & emilia

Ja herregud vad fort det går! Och tackar :D

Vilket datum var de han exakt föddes? :) Min mista tös blir 1 månad på torsdag nu så satan så fort hon utvecklas. Inte lika "ryckig" i sina armar och ben och är jättestark i nacken, dom små liten :P:)

Ne precis, haha. Svårt att få en bra bild i mörker utan blixt liksom, haha :)



Gick förlossningen bra på tal om annat? :)

2011-12-06 | 15:20:50
http://madeleineeidland.blogg.se/
Maria - mamma till Liam ☆

kanske är lättare om vi ses hos dig så vi inte hamnar mitt i julstressen :p så får vi se hur ni har det också :)

vad sägs om någon dag i nästa vecka?



lite roligt, Nathan väger nu mindre än vad Liam gjorde när han föddes :p han vägde ju 4095g då :)



vad drygt med handläggaren! då borde ni ju få en annan tycker man

2011-12-06 | 15:56:13
http://fashionstars.blogg.se/
mamma till vanessa

tack men mår fortfarande sådär, svårt att få tid hos läkaren :/

och tack desamma.. jätte söt pojke har du hihi!

2011-12-06 | 21:30:41
http://minvanessa.devote.se
Camilla - Vardagslycklig

Vi har EXAKT samma problem. Jörgen har försökt nå handläggaren hur många gånger som helst, hon är aldrig där. Elton är över två månader liksom :P. Nu kunde vi skicka in om namnet eftersom han ska ha mitt, men ändå!

2011-12-06 | 23:50:09
http://vardagslycklig.blogg.se/
jennifer

mmm... havrebollar!

va duktig du är som orkar jobba extra så tidigt. jag har tänkt mig att jobba extra efter gos är född till jorden ( det är ju tyvärr ett tag kvar ) men kollar ut alla alternativ till extrapengar.

ps.sötis killen!

2011-12-07 | 09:15:22
http://jennifermedj.blogg.se/
Caroline- Mamma till Wilda

oj vilken lång kille du har =)

2011-12-10 | 21:16:39
http://ilbeyourcommander.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!