Sovrutiner

Vad svårt det är det där med bebis sovvanor. Sitter o läser på Babycenters hemsida om hur det är bra att börja lära bebis att sova själv och utveckla sovrutiner vid 6-8 veckors ålder innan det blir försent vilket ju är alldeled snart... Känner dock typ som att Nathans sovvanor blev satta redan de fyra nätterna på BB och att han därefter inte ville sova själv. Han ammar alltif till söms, eller somnar i vagnen, ligger han själv gråter han bara. Usch kan verkligen inte tänka mig att låta honom gråta sig till söms! Svårt det där...

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Maria - mamma till Liam ☆

ja supersvårt verkligen!

liam har väldigt goda rutiner själv, så jag har inte börjat oroa mig så mycket för det. får se om han börjar sova sämre i framtiden

2011-12-14 | 09:32:43
http://fashionstars.blogg.se/
tvåbarnsmamman madde med döttrarna charlie & emilia

Jo det är klart, alla operationer innebär en risk för infektioner.. /: Så då kan man ju förstå att du, ni fick stanna lite längre.



:D Tatuering 1 är runt min handled som jag gjorde "för" Charlie, som det står "Charlie the gift of love", tat 2 är en salamander på mitt högra skulderblad, tat 3 är en tribal på vaden, tat 4 är glad smiley som rinner på min underarms insida, tat 5 är ett datum då jag och min pojkvän blev tms första gången som sitter på min överarms insida och tatuering nr 6 är en baby djävul med en treudd som sitter på min röv :P så det har blivit ett par och fler skall det bli :D;) Okej! Ja jag såg dina tatueringar, riktigt snygga, fint gjorda! :) Har du gjort dom hos en tatuerade eller en kompis ? :) Man vet aldrig nu för tiden, folk tatuerar ju hemma nu mera också :P:) jag skall själv köpa en tatueringsmaskin med tillbehör och börja öva hade jag tänkt, och göra det som en hobby när man blir bättre :)

2011-12-14 | 14:17:53
http://madeleineeidland.blogg.se/
Nataly (och Blanca!)

Hey du!



Åh vad jag kämpade med att försöka få Blanca att ha sovvanor och att sova längre på natten :) men jag insåg snart att det inte finns något bra och snabbt sätt att göra det på. Blanca ville sova i famnen och äta 2 ggr/natt fram tills hon blev runt 4 månader, det var först då hon sov i sin egen säng en hel natt. De första månaderna brukade jag vara uppe till kl 1 på natten med henne för hennes sovrutiner var lite krångliga... men sen sov hon ju 8 timmar i streck så det var värt det! Sakta började hon ändra tiderna och till slut är vi på den "normala" rytmen nu, dvs nattning kl 7 och sover hela natten utan problem i sin egen säng.



Men alla barn är olika, jag menar bara att du ska ta det lungt nu i början för det kommer att ordna sig av sig själv :) Lillen kommer att fixa det snart. Dessutom är det ju så mysigt att sova med bebis! Njut! ...sen blir de stora och sprattlar massor i sömnen så man får sparkar på ansiktet, haha.



Jag tycker att flera olika sovmetoder som folk tipsar om är typ barnmisshandel, så jag har aldrig låtit Blanca gråta till sömns (no matter what) men däremot började vi med rutiner inför läggdags så att hon till slut lärde sig vid att det alltid är sovdags efter kvällsbad och sångstund :)



Nathan är supercute och liknar dig massor! Lycka till! Kramar /Nataly

2011-12-14 | 21:19:20




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!