29 veckor



29 veckor + en dag

Yeey, idag gick vi in i vecka 30! Har väntat på den milstolpen att inte vara på tjugo-nånting längre hehe. Bebis har varit riktigt, riktigt vild på sista tiden och jag har till och med blivit väckt mitt i natten av att han håller på där inne. Det är så mysigt nu när man verkligen känner att det är en fot eller hand och inte bara en spark sådär. Nu är det bara en vecka kvar på augusti och på måndag börjar skolan och tiden lär väl gå snabbare :) Bebisen är nu 39 cm (om jag minns rätt) och kommer nu börja växa mer på vikt än längd och lägga på sig sitt babyhull, ska bli intressant att se om magen fortsätter växa så mycket och om jag har en liten tjockis bebis därinne. Nu går vi ju också på kontroll varannan vecka vilket känns skönt :) Jag vet inte om jag verkligen ser att magen växt men jag tror att det märks mer från sidan att den blivit större. Nu hoppas jag att jag slipper bristningar! Jag smörjer inte in mig eller något, tror inte det funkar utan det är nog bara genetiskt och jag smörjer aldrig ens in benen så I can't be bothered. Däremot har jag fått två små bristningsstreck på brösten som växt så snabbt, lite tråkigt men de bleknar ju :) Har förresten också nu kännt av vad som verkar vara bebis som har hicka! Barnmorskan frågade mig om jag kännt det för en månad sen men det hade jag inte men nu har jag vid två tillfällen verkligen kännt i magen sådär rytmiskt som om han har hicka hehe :) Nu är vi inne på slutspruten iallafall, 2½ månad kvar och det får gärna gå lika fort som sommaren gjort!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Camilla - gravid med 1:an

Åh vad kul! Din mage är också jättefin :).



Hoppas också jag slipper bristningarna. Jag smörjer dock dagligen, även fast jag också egentligen tror att det enbart är genetiskt. Men jag tänkte att jag gör det jag kan i alla fall, om inte annat är det skönt när det stramar i huden!

2011-08-23 | 19:32:46
http://vardagslycklig.blogg.se/
caroline

Det börjar växa till sig nu =) det blir bara finare.. men dock tyngre =)

2011-08-23 | 22:40:46
http://ilbeyourcommander.blogg.se/
sofia

Sv:Jaa och med lönen jag fick denna månaden så blir det ingen vattengympa. Tråkigt!

Vecka 30 känns verkligen som en milstolpe. Är där på lördag, då är det bara 10 veckor kvar (hoppas jag!) =)

2011-08-24 | 17:56:24
http://sofialb.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!