marknadsföring på hög nivå


Jag såg precis en dokumentär om inspelningen av världens mest sedda reklamfilm, Roller babies, ni vet Evian's reklam med bebisarna som dansar på rullskridskor. Elliot och även jag älskade den och har sett den massa gånger på youtube. Det var riktigt intressant att se hur de jobbat fram den här filmen som faktiskt är a masterpiece! Jag kom att tänka på två kampanjer som körs nu och som jag verkligen tycker är bra och lyckade. Reetone, Reeboks skor som ska träna rumpa och lår 26%(?) mer pga bollar under skorna kan ju inte ha undgått någon? Jag har blivit bombarderad med reklamen på gymmet, tränarna har de här skorna, reklamen på tv och i butiker. Här har de satsat på att visa en massa "perfekta ass" som man skall få med hjälp av skorna och även om jag själv tänker att jag absolut inte vill att min rumpa ska vara sådär liten så är jag ju sugen på skorna! Jag kommer inte att köpa dem, men jag vill ha dem. Levi's Curve ID har också en bra reklamfilm där man precis som i förstnämna känner att det är en av ens tjejkompisar som pratar till en och det rör sig om jeans som är "specialdesignade" efter kroppens kurvor. Kenza har tipsat om båda och jag kan lova er att det övertygar många att köpa! Efter att jag sett Kenza's bild med jeansen (tänk att hon har reebok-asset) så blev jag övertygad om att de är grymma eftersom de såg så snygga ut även på någon med liten rumpa och nu vill jag själv ha jeansen. Kommer förmodligen köpa dem också. Allt tack vare grym marknadsföring! Tänker ni också på sånt eller är det jag som är skadad av medieutbildningen?



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


ida

nja, ska starta en ny blogg. måste bara ha orken att fixa designen (som jag inte fattar allt för myclet av..) haha. åh, absolut. det ska jag göra! :D

2010-09-17 | 21:14:02
http://kulisser.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!