irritationobjekt när man bor inne i stan

1. Rökare. (Speciellt rökande mammor med barnvagn!) Kommer aldrig längre än gatan efter den där jag bor innan man blir bombad av rökmoln i ansiktet och jag blir lika pissed off varje gång. När man går av tåget, i väntan på rödljuset, överallt är det nån jävel som röker och förpestar luften. Jag tycker helt seriöst att rökning på allmän plats borde vara helt förbjudet, det påverkar ju inte bara idioten som vill förgifta sin egen kropp utan alla runt omkring. Och det som tar alla pris måste ju vara när man ser mammor med bebisar i barnvagn och en cigg i handen, hur dum får man bli?!
2. Alkisar. Jag bor på Söder okej, det är kanske så det skall vara. Som Winnerbäck säger "det är en del av atmosfären" men när jag ser en tydlig alkis komma ut från Systemet och öppna en starköl blir man jäkligt irriterad. Systemet borde ta sitt ansvar som de påstår sig göra. 
3. Cyklister. Kan nästan vara det jag stör mig mest på... Påväg till gymmet i Götgatsbacken blir man ju nästan påkörd hela jäkla tiden. Igår mosades jag nästan när jag väjde för en cyklist som kör supersnabbt neråt och en moped (!) som är påväg uppåt. En vacker dag kommer jag bli påkörd där alltså. Stör mig även på de som inte använder hjälm och hoppas lite grann att de ramlar av cykeln.
4. Thaimat-sopor. Jag är ju granne med en thairestaurang och känner därför den inte allt för ljuvliga doften så fort jag går utanför dörren, delar även soprum med dem och jag kan lova er att det stinker! Kommer aldrig mer äta thai mat iallafall :P

Där tror jag att jag fick ihop alla de irritationsmoment jag ville dela med mig av och såklart överväger det positiva det negativa om man säger så ;) Tror inte ens det behövs en sån lista. But now you know!




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!