"har noll koll på vad politik är knappt"

 

Jag var bara tvungen att säga något jag med. Visste att jag inte skulle hålla mig länge till. Filmen som uppmanar alla att rösta, på vilket parti man än vill förutom Sverigedemokraterna med sin fucked up människosyn. En av kommentarerna till videon sa att han inte tänkte rösta ändå för att personen "har noll koll på vad politik är knappt". Om du har den stora turen som det faktiskt är att leva i ett demokratiskt land där du faktiskt har chansen att påverka (även om alternativen kanske inte känns så vida) får man väl för sjutton ta vara på den chansen och anstränga sig det lilla som krävs för att sätta sig in i politiken och hitta det parti som passar en själv. Så svårt är det faktiskt inte! Jag önskar att alla, speciellt unga människor kunde öppna ögonen och inse vilken jäkla tur man har som bor i Sverige och sluta klaga! Om man dessutom inte bryr sig tillräckligt för att göra lite research och rösta så har man definitivt inget att säga till om. Att inte orka rösta för att man inte har koll på politik är en lame ursäkt. Jag kan också tycka att det finns intressantare saker än att lyssna på partidebatter och läsa om politikernas vallöften men jag bryr mig och jag är tacksam över att ens få rösta. En röst på Sverigedemokraterna är visserligen ett ställningstagande men folk med sådan syn på människor och världen har jag inget för. Vad är dealen med att inte dela med sig, egoismen är det som för alla här känns det som och jag räknar inte heller ut mig själv. Alla är människor, det är bottom line för mig.

 

 

 

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!