Grannens internet!

5 veckor senare har jag ju fortfarande inte fått internet, tele och tv fixat av Telia men jag har gått lite framåt iallafall :P Har fått låna grannens internet och så har jag äntligen fått tv, jag tittar ju inte så värst mycket på tv men när man bor själv behövs det för att rädda en från tristessen. Tv:n är verkligen grym, snygg och bra kvalitet, nu väntar jag bara på att få fler kanaler än 1-2-4 och (som tur!!) 6:an.

Igår såg jag på The constant gardener, skall skriva om den sen men iallafall, filmen lämnade mig med dålig eftersmak och jag började gråta under filmen för att den gav en känsla av hopplöshet och man fick se hur det faktiskt är i andra delar av världen, hur människor lever och hur lågt människoliv värderas och människor utnyttjas, anyway som sagt ska jag skriva om den för sig men det jag ville komma fram till var att man kan inte annat än att känna ett styng av olust när man sätter sig framför sin 50 tums tv med andra människors livsöden i åtanke. Men likförbannat vill man ju ha den där tv:n. Man vänjer sig vid sin livsstandars I guess.

Nu ska jag snart i säng, har tvättstugan imorgon vid 7!




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!