uppenbarelse

 

Världens coolaste sak händer mig i natt. Jag ska skriva ett examinations PM på 5 sidor som ska vara inne på fredag där jag ska analysera ett fritt valt ämne/myt/händelse osv. som har med religion att göra och sen skall jag analysera det utifrån två valde gubbar vi läst. Jag har valt Freud (psykovarning på han) och Marx (kommunismens fader) men jag har bara inte kunnat komma på nåt ämne! Jag har väldigt dålig fantasi och jag har verkligen inte haft några idéer. Så även om den ska vara inne på fredag har jag inte ens börjat. Men i natt kom idén till mig i en dröm! Jag drömde att jag berättade för mamma om det här och att hon sa "Kan du inte välja islams tillkomst, när Muhammad fick uppenbarelserna och analysera det?" (not very likely that she would say such a thing but anyway...) och jag sa i drömmen att kanske det... Sen vaknade jag och som tur kom jag i håg drömmen och bara yes! Ett perfekt ämne känns det som. Det kanske var en sån "uppenbarelse" som Muhammad fick, han drömde och insåg nåt han tyckte var smart... Så himla grymt att det bara kom till mig sådär i en dröm, aldrig tänkt det annars. Så nu har jag börjat på det men det går rätt trögt. Ska försöka kriga några timmar nu iallafall. Snart är hela Religion och makt kursen slut, den har varit riktigt intressant och lagom svår :)




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!