fear

"Känslan kommer så fort läraren nämner något om att eleverna ska få svara på frågor. Redovisning. Muntlig framställning. Presentation. Du måste vara muntligt aktiv på lektionerna! Räck upp handen! Det är en känsla av ångest. Pulsen ökar. Man börjar svettas. Känner sig lite illamående. Det enda man tänker är ”vill inte vill inte vill inte”. Börjar genast fundera ut bästa sättet att slippa undan."

Skrivit ett utkast av min essä om talskräck. Det skulle visst vara inlämnat idag, hade inte ens börjat skriva. Så det fick bli en liten snabbis. Inte svårt att skriva om iallafall, och man slipper det akademiska skrivsättet vi annars måste ha eftersom det är en essä :) Som att blogga fast utan smileys bara! Nu är det bara det där fucking :@*X talet... (det kallas faktiskt för x-tal). Har hittils skrivit inledningen alltså "Hej allihopa..." men skulle gärna vara klar med hela talet nu för jag måste ju hinna lära mig skiten också. 8 min tal hur mycket skriven text är det tro? Känns lite ironiskt att jag skall tala med talskräck om talskräck... Har egentligen ingen tid att blogga, nu back to talet. Kl 9 börjar Desperate Housewives vs Jonas Gardells jakt på Gud, vill se båda. Får spela in en! Har redan funderat på att sluta se på DH flera gånger men det är ju det enda jag tittar på så jag tror jag fortsätter...




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anna

Becka....allvarligt...en lärare med talskräck..?

2010-03-04 | 09:57:59
Haakonnathalie

Lots of great info, keep up the good work!

2011-11-25 | 10:50:51
http://haakonnathalie.blogbloc.com




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!