odensvi + västervik

Har ju inte skrivit något om när jag var på landet, den här gången hade jag med mig Carolina och det var jättekul :) De första dagarna var det ju sol hela tiden och så äckligt varmt att man inte kunde göra någonting och hade absolut 0 i ork. Vi satt lite hemma i solstolarna men man kunde ju knappt vara ute, var nere på badet och jag och Carro kunde sitta och snacka skit på flotten innan vi invaderades av alla småungar. Första dagen tog vi en promenad för mamma skulle visa oss vart vi kunde springa (vi hade planerat att springa varje kväll, detta var innan hettan och förkylningarna). Det visade sig vara en very bad idea. Fucking 30C i skuggan och god knows hur mycket i solen och vi gick och gick. Bromsarna och flugorna hade vi svärmande efter oss och fick x antal bett. 6 km lång skulle sträckan vara men den kändes myycket längre, nästan en mil sa vi, när vi körde med bilen och kollade upp det visade det sig vara 7 km... Vi var inne i Västervik en dag men hettan förstörde det också så vi åkt och badade istället. Den här bilden är från sista kvällen i Västervik, då var det superskönt! Det var visfestivalen och massvis med saker och folk ute i stan.

 

Vi var ute och plockade smultron och gjorde marängtårta med smultron, fick ihop 9dl, fanns sjukt mycket! Sista kvällen var vi i Västervik för att titta på Shrek 4 med Elliot, det är ju hans favoritfilm men han blev väldigt skraj. Filmen var ju läskig också, första scenen var rätt obehaglig så man fattar att han blev rädd. Jag fick gå ut med honom och vi gick till en lekpark istället, där hade han iallafall jättekul :) Det var väl typ det som hände, och såklart Midsomer Murders (love it och saknar England där jag bodde i precis en sån söt liten by!) och Miss Marple och mamma som ligger och kliar mig på benen.

 

 

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!