this is england ,


Jag vet inte varför det tagit tre år innan jag sett den här filmen. Antar att jag aldrig orkar involvera mig i mer seriösa filmer och bara kör collage-movies. Om ni inte sett filmen måste ni iallafall se den, den är grym, den väcker känslor (mest olust). Utspelar sig på 80-talet och handlar om lillkillen i mitten som blir mobbad i skolan men kommer i kontakt med ett äldre gäng som tar in honom i gruppen och sen hamnar han i ett riktigt skinhead-gäng som vill ta tillbaks England till sitt ursprung och visa att "this is England", vifta med flaggan och vara stolta över det. Filmen handlar om mobbning, vilja att passa in, att stå upp för sig själv, gemenskap, rasism, nationalism och konsekvenserna det ger. Det är riktigt grymma skådisar i filmen, framförallt när man tänker på deras ålder. Den är snyggt filmad och slutscenen i filmen är ett mästerverk i sig, ni måste se den!



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!