There is no evidence. There are no witnesses. But for one, there is no doubt.

 

Förra veckan såg jag två filmer som båda har samma huvudpersoner, Meryl Streep och Amy Adams. Båda två är ju grymt bra skådisar! Jag tyckte det var superkul att se att båda de filmer jag valde att se hade samma huvudrollsinnehavare fast de var helt olika filmer. Doubt utspelar sig på 60-talet och handlar om en skola/kyrka där nunnorna misstänker pastorn för övergrepp på en elev. Filmen har blivit nominerad till flera Oscars och visst är den bra. Men det är en seg film där inte mycket händer varken i början eller slut men samtidigt tyckte jag den var värt att se. Särskilt underhållande var den dock inte. Jag tycker ju dock alltid det är intressant det här med tvivel, utan tvivel finns ingen tro eller? Ångesten över att man har tvivel fast det är något helt naturligt och en förutsättning för att tro överhuvudtaget skall kunna finnas. Nog med det.


Nästa film jag såg var däremot riktigt underhållande, Julie & Julia som dessutom är baserad på två (!) sanna historier. Handlar om en kvinna som skrev en känd kokbok på 40-talet samt en kvinna som startade en blogg där hon skulle testa alla recepten för några år sedan och deras historier berättas sida vid sida. Även den här filmen är Oscarsnominerad. Jag gillar karaktärerna i filmerna men ibland kunde de bli riktigt osympatiska också. Det var iallafall en riktigt söt film som är väldigt sevärd, grymt bra skådespeleri (Streep är ju otroligt bra och mångsidig) och så blir man sugen på att laga mat ;)





Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!