körde nästan på en älg!


Måste berätta vad som hände när jag var påväg hem från landet i måndags kväll. Körde på 70-väg bara typ en halvtimme från vårat hus och har precis öppnat min Monster Energy (jaa...) och ställt i kopphållaren när jag ser ett stort djur stå en bit ut i mitt körfält! Min första tanke var vad är det för konstigt djur?! En häst, en åsna?! Men sen såg jag att det var en älg. Var helt chockad och bromsade såklart. Men jag fick ändå inte reflex nog att verkligen trycka ner bromsen ordentligt, styrde ut i vänster körfält och tänkte att jag kanske kunde passera den på den sidan eftersom den inte var helt ute i vägen men älgen bestämde sig för att gå över vägen så då tröck jag bromsen i botten och stannade till mitt mellan båda körfälten och så gick älgen över vägen. Monster drickan var nu över hela bilen, växelspaken osv. Jessie och Kevin i baksätet bara "kameran kameran" men jag kände att det smartaste att göra var nog inte att stå still på en 70-väg för att fota. Fett skrämd blev jag sen efteråt, om jag varit lite långsammare kunde jag ju ha krockat med älgen och då är man ju nästan så gott som död! Scaaary! Nu har jag iallafall sett en älg live för första gången!


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!