Bibeln och Jesus i skolan

 

Har faktiskt nästan blivit klar med tentan som kändes så hopplös. Har ungefär en halv sida kvar där jag inte vet vad jag ska skriva. Ska hitta på en situation där det är enligt principen om att handlingen i sig är det som gör något rätt, är okej att ljuga för sina elever. Svårt! Annars är jag i princip klar, kanske inte världens bästa men det bästa jag kan komma på iallafall. Så flumm detta! Har suttit och skrivit några timmar idag och så tränat en timme, så skönt nu! Hade precis blivit av med träningsvärken från i lördags haha så nu får jag ny. Måste ner på stan nu, har tydligen fått resitent urinvägsinfektion som jag inte känner av så mycket men tänker ändå ta medicinen, ska också till banken för jag strulade till det med den jäkla kåravgiften och har inget kvitto... Hoppas det kan fixas :s Ska också köpa boken Om Jesus av Jonas Gardell. Vi ska läsa den till nästa kurs! Ska ha ett seminarium om Jesus och flera om Bibeln, kommer bli superkul. Har ju velat köpa den boken längre, köpt Om Gud men aldrig läst klart bland all kurslitteratur så nu är det skoj att den boken hamnar som ett måste haha. Nu tror jag ju på Jesus men även om jag inte hade gjort det är han ju sjukt fascinerande att läsa om, tänk så mkt han ändrat på fast det gått så lång tid - det är ju bara att face it vare sig man tror på Gud eller ej! Nu - kladdkaka straxt - stan.



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!