memories!

Jag gick på en gata i staden Laredo,

Jag gick i Laredo en het sommardag.

Där låg en ung cowboy på ryggen i dammet,

Med kulhål i bröstet så blek och så svag.

 

Han sade, Hej främling gå inte ifrån mig,

Gå inte ifrån mig, och vänd dig ej bort.

Nej sitt vid min sida och hör vad jag säger,

Jag är skjuten i bröstet och ska dö inom kort.


Säg till mina vänner att jag var spelgalen,

Tre fyra gamblers att bära min bår…

Och säg till min flicka att hon inte ska gråta

Säg att hon säkert blir gift nästa år.


Begrav mig vid floden där borta bland träden,

Köp inga rosor och lägg ingen krans.

Res inget kors eller sten där jag ligger,

Ingen får veta var min grav är nånstans.


Jag brukade rida till staden Laredo,

Från ranchen om kvällen när solen blev röd.

Nu kommer jag aldrig med upp i en sadel,

Jag är skjuten i bröstet och ikväll är jag död.




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!