Ecuador: Otavalo

Jag gör det lätt för mig och fortsätter att berätta om det stället jag har näst-minst bilder ifrån. Otavalo är en stad som ligger typ 2 timmar med buss från Quito och därifrån kommer Pauls mamma så där har han halva sin släkt. Första bilden är inte i Otavalo i och för sig men den är tagen påväg dit så därför räknar jag med den ;) Där ser ni vilka mäktiga miljöer det finns där alltså. Bergen och dalarna, det är verkligen grymt. När vi åkte med bussen där var jag liite skraj om man säger så. Det var ju upp och ner och hit och dit och vart man än kollade var det stup eller höga berg. Breathtaking är nog ordet som passar in på miljöerna. Andra bilden är tagen när jag och Paul gick en sväng själva i själva staden (stad är kanske fel ord men en liten stad är det väl). Gick genom centrum som var bara som typ i Spanien ungefär med små butiker överallt, gick upp mot bergen och in i typ en park och lite sånt. Den tredje bilden tog vi samma dag i centrum då indianerna hade någon cermoni. Typ 90% av befolkningen där var ju riktiga indianer, med kläderna och hela paketet. Lite strange sådär. Fanns också en stor "indianmarknad" där dom säljer massa hantverk. Staden är jättepoppis bland turister just för indianerna. Jag är dock inte så förtjust i såna grejer men jag köpte en mysig stickad tröja (som jag har på andra bilden) och flera vackra dukar. Den sista bilden är tagen sista gången vi var i staden för att säga hej då till alla innan vi skulle hem. Då åkte vi ut till ett vattenfall som ni ser på bilden. Hade redan sett så många vattenfall i Baños så jag nästan blivit immun mot deras skönhet men det var fint iallafall! Det jobbiga var att när vi åkte till den här staden första gången, precis när vi kommit hem från Galapagos, blev jag dålig i magen redan andra dagen! Maten här var ju annorlunda även mot den i Quito, ingen Ica här inte utan jaa... Så maten funkade inte riktigt för mig vilket förstörde resan en hel del för mig! Kan ju bjuda på mig själv och berätta en rolig historia (som inte var rolig när den hände). Ok, jag hade blivit dålig i magen av maten (turist!!) och vi skyndade oss hem till Pauls moster. Toaletten fanns liksom på "gården" i ett eget litet "dass" fast en riktig toa då då. Jag kommer in på gården och vad ser jag? Jo utanför toan sitter typ 10 indianer och dricker sprit! I say whaat? Tror ni jag gick på toan eller? No way! Haha. Själva staden låg ju bland bergen ungefär som i Quito och det är ju skitvackert men det är ändå inte samma sak som i Quito eftersom det här är liksom på "landet" så det ser inte lika häftigt ut som det gör i Quito som verkligen är en stor stad bland bergen.

 

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!