Filmtips

Har ju tittat på några filmer den senaste tiden så jag tänkte tipsa er genom att skriva en liten recension av dem! Trubbel i paradiset såg jag och Paul på bio för några veckor sedan. Som ni alla kanske vet handlar den om flera par som åker i väg på en resort för par där de tror att de bara ska få njuta men så är det lite konstiga grejer, terapi och sånt som pågår där. Filmen var helt okej och sevärd, men kanske inte en av de bästa filmer som gjorts! Den var rätt rolig men hade ändå en liten baktanke och message skulle jag säga. Men definivtivt nåt att se en gång iallafall. Den andra filmen är Bedtime Stories med Adam Sandler som jag såg i förrgår. Jag är faktiskt en av de få jag vet som ändå gillar Adam Sandler som skådis. Men i denna var han ju oftast bara too much, det är han kanske alltid i och för sig. Så hatar ni honom, se den inte! Annars var det en söt film, inte lika häftiga effekter och sånt som man tror det ska vara men den var gullig och rättså mysig. Handlingen är att Sandler börjar berätta en saga som sen verkar bli sann.

 

 

Ikväll såg jag klart på filmen Drive me crazy med Melissa Joan Hart (Min älskade Sabrina för mig) och filmen hör ju som ni kanske vet ihop med Britney Spears låt Drive me crazy, i musikvideon där finns scener från filmen och sådär. Handlingen var... Svår att beskriva, efter att ha sett filmen vet jag fortfarande knappt vad den handlat om. Blev besviken eftersom jag älskar Sabrina men av nån anledning såg jag klart filmen. Rekommenderar den inte dock! Nu håller jag på att se på en sista film, Deck the Halls som är en julfilm som handlar om klassikern där grannar krigar mot varann i ett julljuskrig. Danny DeVito är ju den där lilla lilla mannen som är så rolig, han spelar elak pappa i en av mina barnfavoritfilmer Mathilda. Filmen är kul och bra att se här i jul om man inte har nåt bättre för sig :)

 

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!