Min dagliga makeup

Dom är tre är mina bästa vänner! Dem använder jag i princip alltid, även när jag ser mig själv som 'osminkad'. Viktigast är covern från Make up store med pensel. Det gula döljer rött och det beiga döljer blått och den är ett måste för mig med ringar under ögonen och även en del ärr som måste döljas! Klarar mig inte utan den. 250 tror jag den kostar men min har jag haft 1 år nu och se hur mycket det är kvar! På andra plats kommer ögonfransböjaren som är ett måste. Tycker det är så fult när folk lägger mascara utan att ha böjt fransarna. Det gör så mkt, så den är superviktig. Sen är det alltid trevligt med lite rouge som jag lägger dels på kinderna men även på ögonlocken vare sig jag ska ha skuggor över eller ej. Min är färgen 'nut' från Make up store och borste därifrån också.

Om jag sen verkligen ska sminka mig så är det ögonen jag gör och då är det ju dels mascara och eyeliner. Eyeliner tycker många är svårt att lägga på men jag har blivit riktigt bra på det eftersom att jag började med det när jag gick i 7an. Samma eyeliner har jag även haft, från L'oreal. Har inte direkt testat någon annan men denna är riktigt bra! Mascaran är första gången jag testar, Maybellines billigaste ;) Färgen blir bra och inga klumpar eller volym vilket jag inte vill ha. Men pensel när tjock, kort och jobbig. Sen har jag gärna lite skugga också och då varierar färgerna men de är antingen L'oreals Color appeal eller Make up stores eyedust. 2-3 st använder jag och i dag blev det olika gröna från Make up store och penslarna är också därifrån. Är inte riktigt i en läppstift period nu men annars gillar jag det, men nu gör jag bara på Vaseline på läpparna.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sandra

Tack för påminnelsen, ska ju köpa den där covern varje gång jag är i stan.. gissa om jag får med den hem? Nope. Nu ska jag allt skriva en lapp och sätta i pannan :P



svar: jaså.. ja kockarna dom sliter ju verkligen hårt för att få fram allting.

2008-11-30 | 04:05:11
http://froggie.blogg.se/
Lovisa

Det har tagit mig sen kanske april, maj för att få ihop till 1000 poäng, men jag har kämpat och varje dag har jag kollat om det finns clickannonser, eller varje dag jag suttit vid datorn.. Och så har jag värvat de närmsta vännerna och några till men bara en har fått ihop poäng än så länge.. Och så handlat jag ofta kläder på internet och vips så blev det poäng. Så även fast de tar ett år så är det värt de! :)

2008-11-30 | 10:26:08
http://caffeineaddict.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!